Bara en åsikt?

Någon jag tycker om och trodde att jag kände gjorde mig så besviken idag. Jag berättade med viss stolthet att jag och stora J varit och röstat i kyrkovalet idag, när han i sin tur förklarade att han gått ur svenska kyrkan. Det är ju var och ens ensak såklart, men när han sa att anledningen var att han inte tycker det är ok "att kyrkan tillåter såna där bögbröllop" så visste jag inte hur jag skulle reagera.
Jag tittade på honom ett tag och sa att vi nog fick avsluta den inte ens påbörjade diskussionen eftersom jag bara skulle bli arg.
Och sen gick jag.

Jag undrar om han vet att det är 2013 och homosexualitet varken ses som syndigt eller sjukt längre? Inte ens av kyrkan som ju annars haft en ganska mossig inställning till kärlek.

Jag vet fler som tycker som han, men det här är en människa jag hade högre tankar om!

Är det ok att tycka lite sämre om en människa bara för att man inte har samma åsikt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0