En aning frustrerad...

Jag är en heltidsarbetande, ensamstående mamma med ganska lite fritid som lagar mat varje dag, skjutsar barn till kompisar och aktiviteter, får pengarna att räcka nästan hela månaden, syr lapptäcken, stickar halsduk, bakar matbröd, putsar fönster och sopsorterar.
Och min mamma tycker inte att jag är särskilt huslig!!
Förstår ni vilka krav som ställs på kvinnorna i min släkt???
Jag vill tillägga att min mamma behövde passera femtio innan hon bytte däck på bilen själv för första gången,
då hade jag redan grejat det på egen hand i flera år....

;)

Stora J kom just och frågade om jag kunde hjälpa honom att greja ett busskort så han kan åka och hälsa på sin flickvän som bor en bit utanför stan. När jag med en uppgiven suck frågade varför han och hans bror inte kan dejta tjejer som bor i stan istället för att bara träffa tjejer från bonnvischan, bara för enkelhetens skull, så svarade han;
"Jag är centerpartist!"

:D

På jobbet idag så tänkte jag för skojs skull försöka räkna alla inkommande telefonsamtal genom att rita streck i ett kollegieblock varje gång det ringde, men jag fick ge upp eftersom jag inte kunde plocka med mig blocket varje gång jag hade ett ärende ut i förrådet eller verkstan. Min uppskattning är att jag kan ha svarat i telefon runt 40 gånger bara idag, och så undrar folk varför jag inte hinner göra klart allt jag tänkt...???

Det är ju tur för dom att vi mest har kontakt via telefon för ibland är enda anledningen till att jag inte klipper till dom helt enkelt den att jag inte når.....

:)

Smu Gnut vänner, föräldrar, syskon och andra. ♥


Kommentarer
Postat av: G

Kraven på dig är orimliga. Låt det mesta rinna av dig, annars pallar du inte.

2010-10-15 @ 19:19:15
Postat av: A

Det där med husligheten var ett skämt så det tar jag inte åt mig alls, och jobbet är jag rätt bra på att koppla bort. :)

2010-10-15 @ 20:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0